Istraživački projekti 2025.-2029.
Inovativni pristupi poučavanju u poticajnom okruženju za učenje: priprema, uvođenje i evaluacija obrnutog učenja i poučavanja
Područje društvenih znanosti/uniri projekti iskusnih znanstvenika
Poticajno okruženje za učenje jedan je od preduvjeta za učinkovito poučavanje usmjereno na cjeloviti razvoj učenika. Za implementaciju didaktičkog načela diferencijacije i individualizacije poučavanja značajno je uvođenje inovativnih pristupa u nastavu čija bi provedba trebala omogućiti promjenu postojeće nastavne prakse i značajno pridonijeti poticajnom ozračju u okruženju. Obrnuto učenje i poučavanje didaktička je inovacija koja ima potencijal usmjeravanja aktivnosti na samostalno učenje učenika uz pripremljeni nastavni material prije i poslije nastavnog sata u učionici i aktivnosti učenja na nastavi primjenom spoznaja na stvaralačkoj razini.
Cilj istraživačkog projekta usmjeren je na istraživanje stavova studenata-budućih učitelja i učitelja razredne nastave o inovativnim pristupima poučavanju u nastavi te pripremu, provedbu i evaluaciju inovativnog modela obrnutog učenja i poučavanja s učenicima mlađe školske dobi, uz primjenu digitalne tehnologije u poticajnom okruženju za učenje.
Primijenit će se kvantitativni i kvalitativni istraživački pristup. Kvantitativni pristup pružit će uvid u stavove studenata o inovativnim pristupima u nastavi, samoprocjene učitelja o specifičnim i kroskurikularnim kompetencijama, pridavanju značaja elemenatima poticajnog okruženja i iskazanim potrebama za profesionalnim razvojem u primjeni inovativnih pristupa. Očekuje se da će dobiveni rezultati kvalitativnog istraživanja provedbe modela obrnuog poučavanja ukazati na važnost učinaka obrnutog učenja i poučavanja kod učenika kao potencijala za unaprjeđenje odgojno-obrazovne prakse i daljnjeg stručnog usavršavanje učitelja. Istovremeno rezultati će biti usmjereni na razvoj kompetencija budućih učitelja tijekom sveučilišnog studija te dati smjernice za poboljšanje kvalitete studijskih programa učitelja primjenom inovativnih pristupa poučavanja. Značaj se pridaje ostvarivanju inovativnih promjena u nastavi i jačanju veza između inicijalnoga obrazovanja i profesionalnog razvoja učitelja.
Istraživački tim
Voditelj projekta
red.prof.dr.sc. Petra Pejić Papak
SURADNICI
dr.sc. Milena Valenčič Zuljan, redoviti profesor u trajnom zvanju
dr. sc. Lidija Vujičić redoviti profesor u trajnom izboru
prof. dr. sc. Renata Čepić
doc. dr. sc. Jasminka Mezak
doc.dr.sc. Romina Plešec Gasparič
dr.sc. Mojca Žveglič Mihelič
DOKTORANDI
Tena Pejčić