Portfelj
Kontakt
Vidljivost
Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja
Društvene znanosti/Arhiva/potpore 2014/2016
Istraživanje je utemeljeno na sociokonstruktivizmu i sociokulturnoj teoriji kao suvremenoj epistemološkoj i ontološkoj odrednici razvoja spoznaje u kojoj se znanje gradi u transakciji između individuuma i sociokulturnog konteksta. Polazna teza je da prilagođavanje odgojno-obrazovnih strategija, nastavnih metoda i oblika rada pojedinačnim potrebama, interesima i sposobnostima svakog djeteta omogućuje aktivno, samostalno i suradničko učenje i praktičnu primjenu znanja. Pozornost valja usmjeriti na prepoznavanje i praćenje djece koja pokazuju iznimna postignuća prema načelu izvrsnosti (Freeman,2003). Na taj način potiče se razvoj kreativnog i logičkog te kritičkog mišljenja koje na primjerima sadržaja i aktivnosti iz prirodoslovnog područja najučinkovitije dolazi do izražaja (Heller,2007). Iz tih razloga zanima nas:
1. Koja su obilježja kulture odgojno-obrazovne ustanove koja podržavaju razvoj prirodoznanstvene pismenosti djece?
2. Koje strukture unutar kulture ustanove podržavaju izvrsnost kod djece, odgajatelja/učitelja i razvijaju interes za prirodoznanstvene aktivnosti?
3. Koji su stavovi odgajatelja/učitelja i roditelja prema prirodoznanstvenoj pismenosti?
4. Kako istraživati i mijenjati kulturu ustanove koja će biti u skladu s prirodom djeteta, sukonstruirati je prema potrebama djece i okruženja, njihovog odgoja i obrazovanja?
5. Kako različiti sociokulturni konteksti utječu na razvoj spoznaje i konstrukcije znanja?
Kao metodologijsku strategiju uvodimo akcijsko istraživanje s elementima etnografskog pristupa. Akcijsko istraživanje usmjereno je na mijenjanje odgojne prakse koja podržava profesionalni razvoj odgajatelja/učitelja kao refleksivnog praktičara u smjeru istraživanja i mijenjanja kulture odgojno-obrazovne ustanove.
Ovim projektom Centar za istraživanje djetinjstva Učiteljskog fakulteta u Rijeci pozicionirat će se kao umreženi centar znanstvene izvrsnosti s prepoznatljivim epistemološko-metodološkim pristupom u istraživanjima i praktičnom radu s djecom koji potiče koncept kruženja istraživača u regionalnim i europskim razmjerima.
Istraživački tim
SURADNICI
Danijela Blanuša Trošelj,e-mail
izv. prof. dr. sc. Živka Krnjaja,e-mail
izv.prof. dr.sc. Petra Pejić Papak,e-mail
dr.sc. Jasna Arrigoni prof.,e-mail
dr. sc. Lidija Vujičić redoviti profesor,e-mail
red. prof. dr. sc. Milena Valenčič-Zuljan,e-mail
izv. prof. dr. sc. Dragana Pavlović-Breneselović,e-mail
izv. prof. dr. sc. Željko Boneta,e-mail
Željka Ivković Hodžić predavačica,e-mail
Akvilina Čamber Tambolaš asistent,e-mail
Dr. Margaret Sutherland, lecturer,e-mail