Portfelj
Kontakt
Vidljivost
Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije
Društvene znanosti/uniri-plus projekti 2018
Jedan od čimbenika koji se dovodi u svezu s novim digitalnim tehnologijama u osuvremenjivanju odgojno-obrazovnih procesa u školama, ali i s različitim područjima rasta i razvoja učenika, poput dobrobiti i organizacije slobodnog vremena učenika, jest i problem (odsustva) povezanosti učenika s prirodom. Povezanost s prirodom povezana je s problemima adekvatnog korištenja digitalnih tehnologija i kvalitete provedbe organiziranog slobodnog vremena učenika u školi i u obitelji. Pritom se nužno nameću pitanja vezana uz ulogu škole, učitelja i njihovih kompetencija da adekvatno odgovore na izazove suvremenih odgojno-obrazovnih procesa u školama.
Cilj istraživanja je utvrditi indeks povezanosti učenika s prirodom, ispitati njegovu povezanost s provedbom organiziranog slobodnog vremena učenika rane školske dobi u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima te s korištenjem digitalnih tehnologija u školi. Istraživanjem će se utvrditi i kompetencije učitelja i potrebu za profesionalnim razvojem u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Uzorak istraživanja činit će učitelji, učenici rane školske dobi i njihovi roditelji u Hrvatskoj i Sloveniji. Istraživanje će se temeljiti na kvantitativnoj metodologiji, a istraživački nacrt će biti realiziran konstrukcijom i adaptacijom mjernih instrumenata na reprezentativnom uzorku.
Temeljem rezultata istraživanja bit će utvrđene smjernice namijenjene razvoju značajnije povezanosti s prirodom, kvalitetnijoj provedbi organiziranog slobodnog vremena učenika, korištenju digitalne tehnologije te unaprjeđivanju kompetencija i prakse rada učitelja. Ovo istraživanje doprinijet će novim spoznajama usmjerenim k osvještavanju značaja povezivanja s prirodom, odgovornom korištenju digitalnih tehnologija te unaprjeđivanju slobodnog vremena, odnosno kvalitete života učenika, učitelja, škole i održivog razvoja zajednice.
KR: učenici, digitalne tehnologije, kompetencije, izvannastavne (INA) i izvanškolske aktivnosti (IŠA), povezanost s prirodom.
Istraživački tim
SURADNICI
izv.prof. dr.sc. Petra Pejić Papak,e-mail
doc. dr. sc. Jasminka Mezak,e-mail
Mojca Pećar,e-mail
Darja Skribe Dimec,e-mail
Jerneja Pavlin,e-mail
Irena Hergan,e-mail
DOKTORANDI
Antonia Ćurić mag. prim. educ.,e-mail
Jasmina Hadela,e-mail