Portfelj
Kontakt
Vidljivost
Istraživanje studentskog konceptualnog razumijevanja mikroskopskih modela u termodinamici i razvoj suvremenih metodičkih alata
Prirodne znanosti /uniri-plus projekti 2018
Interdisciplinarnost ima sve veći značaj u suvremenom svijetu. Međutim, mnogi studenti fizike nisu u stanju sagledati ni fiziku kao jedinstvenu cjelinu, a kamoli povezati ju sa srodnim poljima poput kemije i biologije. Jedan od razloga za to je način strukturiranja predmeta iz fizike koji ne pružaju jedinstven fizikalni pogled na svijet. Npr., termodinamika je odvojena od ostalih fizikalnih cjelina i uglavnom je usredotočena na sustav idealnog plina. Stoga, iako većina studenata postaje svjesna čestične prirode tvari još u OŠ, a molekularno-kinetičku teoriju (MKT) proučava u okviru uvodnih i specijaliziranih kolegija iz fizike, edukacijska istraživanja pronalaze brojne miskoncepcije vezane uz MKT, posebice kada je riječ o intereagirajućim molekularnim sustavima u fizici, kemiji i biologiji, što općenito ukazuje na nerazumijevanje makroskopskih pojava na mikroskopskoj razini.
Za kreiranje učinkovitije nastave preporuča se sagledati postojeće pogrešne ideje kao važan dio studentskog konceptualnog okvira te kvalitetan fizički model izgrađivati uz ispravljanje njihovih miskoncepcija. U tu svrhu koriste se konceptualni testovi za procjenu znanja i detekciju miskoncepcija te tutorijali za konceptualno poučavanje, koji uključuju i tzv. metodičke priručnike.
Na tragu navedenog, u okviru ovog Projekta planiramo ispitati konceptualno razumijevanje MKT čvrstih tijela među studentima s različitih sveučilišta u RH i SAD, što se logično nadovezuje na naše istraživanje studentskog razumijevanja MKT plinova i tekućina. U tu svrhu, planiramo osmisliti odgovarajući konceptualni test s pitanjima višestrukog izbora. Kao distraktori će nam poslužiti odgovori studenata koje ćemo dobiti putem intervjua. Odgovore ispitanika usporedit ćemo s obzirom na odgovarajuće studijske programe. Na temelju rezultata ovog i prethodnih istraživanja vezanih uz MKT, planiramo izraditi metodički priručnik s ciljem učinkovitog učenja i poučavanja, u skladu sa suvremenim dostignućima metodike nastave fizike.
Istraživački tim
SURADNICI
Ivica Aviani,e-mail
izv. prof. dr. sc. Marin Karuza,e-mail
Lejla Jelovica,e-mail
Vanes Mešić,e-mail
Zdeslav Hrepić,e-mail