PORTFOLIO / Doc.dr.sc. Maja Kelić prof. logoped

Portfolio

Doc.dr.sc.

Maja Kelić

prof. logoped

Rectorate

Contact

Visibility

Research

Journal Articles

2024.

Rearing a child with a language disorder: parents experiences with speech and language therapy services in 10 countries

Sam Harding, Maja Kelić, Thora Ulfsdottir, Sofa Baena, Julie Feilberg, Kristine M. Jensen de López, Inge S. Klatte, Rena Lyons, Tina C. Mantel, Rama Novogrodsky, Isabel R. Rodriguez‑Ortiz, Krisztina Zajdó

Journal of Public Health

https://link.springer.com/article/10.1007/s10389-024-02264-5#citeas

Q1

2023.

Intervencija teškoća čitanja i pisanja krojena prema ‘Odgovoru na intervenciju’

Kelić, Maja

Logopedija - 13 59-66

2022.

Croatian (mor)phonotactic word-medial consonant clusters in the early lexicon

Kelić, Maja; Matić Škorić, Ana; Palmović, Marijan

Poznan Studies in Contemporary Linguistics

https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/psicl-2022-2005/html

Q2 WOS

2021.

Reading Predictors in Croatian: Contribution of (Meta) Phonological Variables

Kelić, Maja; Zelenika Zeba, Mirta; Kuvač Kraljević, Jelena

Psihologijske teme

Q3

2021.

“So, I told him to look for friends!” Barriers and protecting factors that may facilitate inclusion for children with Language Disorder in everyday social settings: Cross-cultural qualitative interviews with parents.

Kristine M. Jensen de López, Julie Feilberg, Sofia Baena, Rena Lyons, Sam Harding, Maja Kelić, Inge S. Klatte, Tina C. Mantel, Rama Novogrodsky, Thora S. Ulfsdottir, Krisztina Zajdó, Isabel R. Rodriguez-Ortiz

Research in Developmental Disabilities - 115

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0891422221001128

Q1

2021.

Exploring Parental Perspectives of Childhood Speech and Language Disorders Across 10 Countries: A Pilot Qualitative Study

Kristine M. Jensen de López Rena Lyons, Rama Novogrodsky, Sofia Baena, Julie Feilberg, Sam Harding, Maja Kelić, Inge S. Klatte, Tina C. Mantel, Marina O. Tomazin, Thora S. Ulfsdottir, Krisztina Zajdó and Isabel R. Rodriguez-Ortiz

Journal of Speech, Language, and Hearing Research

https://pubs.asha.org/doi/full/10.1044/2020_JSLHR-20-00415

Q1

2019.

Od fonemske raščlambe i stapanja do premetanja – nedostaci u fonološkoj svjesnosti u djece s poremećajem čitanja u hrvatskome

Kelić, M.

Govor

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=336682

Q4

2019.

The development of morphonotactic and phonotactic word-initial consonant clusters in Croatian first-language acquisition

Kelić, M., Dressler, W.U.

Suvremena lingvistika

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=336227

Q4 WOS

2016.

Što mjerimo pseudoriječima i kako mjerimo pseudoriječi

Kelić, M., Zelenika Z., Kuvač Kraljević, J.

Logopedija

2012.

Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju: vrednujemo li znanja ili sposobnosti?

Buljubašić-Kuzmanović, V., Kelić, M.

Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja

A2

2012.

Učestalost i funkcije majčinih verbalnih iskaza i gesta u ranom jezičnom razvoju

Maričić, A., Kelić, M., Cepanec, M.

Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=117400

Q3

2012.

Mjere jezičnog razvoja kao pokazatelji posebnih jezičnih teškoća

Kelić, M., Hržica, G., & Kuvač Kraljević, J.

Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=130613

Q3

2011.

Utjecaj poučavanja na ovladanost povratnim glagolima u hrvatskome kao inome jeziku

Pavlinušić, E., Kelić, M.

Lahor - 1 5-22

https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=253834

2011.

Slušno kratkoročno pamćenje i jezično razumijevanje kod djece s posebnim jezičnim teškoćama

Kelić, M., Bilonić Milošević, S., Konjevod, M.

Znanstveno stručna –monografija „Čovjek i govor“, VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema

A2

Peer Reviews

2017. - 2020.

DOMAĆI ČASOPISI: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja Logopedija

2017. - 2020.

MEĐUNARODNI ČASOPISI: Written Language and Literacy; Speech, Language and Hearing; International Journal of Speech-Language Pathology; International Journal of Language & Communication Disorders

Projects

Research Projects

2019. - 2023.

MSCA ETN Neo-PRISM-C (Puni naziv: NEurodevelopmental Optimal-Predictors, Risk factors, and Intervention from a Systems approach to Maladjustment in Children)

Sumentorica za izradu doktorske disertacije

Europska Unija, Obzor 2020, Programi za istraživanje i razvoj, Akcija Marie Skłodowska-Curie (Research and Innovation Program under the Marie Skłodowska-Curie Actions—Grant Agreement No. 813546)

http://www.neoprismc.org

2015. - 2016.

Interdisciplinarni pristup razvoju jezično-kognitivnog modela disleksije (MIS kod HR.3.2.01-0247)

Stručni suradnik dokorand

Europski socijalni fond, "Razvoj ljudskih potencijala"

2014. - 2019.

COST ACTION IS1406 'Enhancing children's oral language skills across Europe and beyond – a collaboration focusing on interventions for children with difficulties learning their first language'

članica radne skupine

COST ACTION IS1406 'Enhancing children's oral language skills across Europe and beyond – a collaboration focusing on interventions for children with difficulties learning their first language' (2014-2019). Europska Unija, The European Cooperation in Science and Technology (COST)

https://research.ncl.ac.uk/echo/