Dr. sc. Hajrudin Hromadžić izv. prof. dr.

Filozofski fakultet Odsjek za kulturalne studije

prostorija : F-810
e-pošta : hhromadzic@ffri.hr
mobitel :

Obrazovanje

1.10.2000. - 1.11.2004. Doktor znanosti Program Antropologija svakodnevnog života; Smjer Medijski studiji Institutum Studiorum Humanitatis; Poslijediplomski studij humanistike; Ljubljana, R Slovenija

Radno iskustvo

1.8.2010. - Docent Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije

Nastavna djelatnost

Kolegiji

- Mediji i globalizacija
Sveučilišni diplomski studij kulturologije
Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije
voditelj
Norma sati: 75
- OKT: Konzumerizam
Sveučilišni diplomski studij kulturologije
Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije
voditelj
Norma sati: 52,5
- Teorije svakodnevice
Sveučilišni diplomski studij kulturologije
Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije
voditelj
Norma sati: 82,5
- Medijska kultura
Sveučilišni preddiplomski studij kulturologije
Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije
voditelj
Norma sati: 52,5
- Uvod u medijske studije
Sveučilišni preddiplomski studij kulturologije
Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije
voditelj
Norma sati: 82,5

Gostujući nastavnik

- Mediji i društvo
Preddiplomski studij sociologije
Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za sociologiju
vanjski suradnik
Norma sati: 105 godišnje
- Teorije svakodnevice
Diplomski studij sociologije
Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za sociologiju
vanjski suradnik
Norma sati: 105 godišnje

Znanstvena i umjetnička djelatnost

Znanstveni radovi

1. Hajrudin Hromadžić
Primjer industrijske proizvodnje u socijalizmu: nacrt studije slučaja tvornice Kombiteks Bihać (SFR Jugoslavija, SR Bosna i Hercegovina)
Holon: postdisciplinaran znanstveno-stručni časopis 6 123-144 - 2016.

2. Hajrudin Hromadžić
Kritička analiza diskursa mjerâ štednje i kapitalističke hegemonije u perspektivi kulturalnih studija
Kultura. Časopis za teoriju i sociologiju kulture i kulturnu politiku 146 26-39 - 2015.

3. Hajrudin Hromadžić, Katarina Damčević
BRAČNA ZAJEDNICA U UVJETIMA KAPITALISTIČKE KOMODIFIKACIJE I IDEOLOGIJE KONZUMERIZMA
Socijalna ekologija: časopis za ekolokošku misao i sociologijska istraživanja okoline 24 23-39 - 2015.

4. Hromadžić, Hajrudin
Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta( Media and Spectacularization of Social World )
- 2014.

5. Hromadžić, Hajrudin
Mediji, kapitalizam i javni društveni interes u razdoblju tzv. tranzicije: analiza praćenja studentske blokade u Jutarnjem listu( Media, Capitalism and Public Social Interest at the Time of so-called Transition: an Analysis of the Morning Paper Covers of Student's Blockade )
- 2014.

6. Hromadžić, Hajrudin
Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma( Consumerism: a driving force of late capitalist ideology )
- 2013.

7. Hromadžić, Hajrudin
"Đir po (riječkome) Korzu": analiza medijske konstrukcije socijalne realnosti na primjeru novinske fotografije( "A circle through Corso (Rijeka)": an analysis of media construction of social reality in the case of news photography )
- 2013.

8. Hromadžić, Hajrudin
Knjiga u "društvu znanja". Tekst i Autor u epohi kognitivnog kapitalizma i novomedijsko-tehnološke digitalizacije( Book in the "Knowledge Society". Text and Author in the Era of Cognitive Capitalism and New Media Digitization )
- 2012.

9. Hromadžić, Hajrudin
Recepcija masovnih medija i njihova utjecaja u širem kontekstu kritičke teorije društva( The Reception of mass media and their influences within the wider context of critical theory of society )
- 2010.

10. Popović, Helena; Hromadžić, Hajrudin
Media Users: From Readership to Co-Creators
- 2008.

11. Hromadžić, Hajrudin
The Hypertextual Coauthor in the Framework of the Subject/Object Dichotomy: Epistemological Rethinking of the Theory of Hypertext
- 2007.

12. Hromadžić, Hajrudin
Bolonja na sjevernoamerički način: Promišljanja uz čitanje teksta "The State of Intellectual Play: A Generational Manifesto for Neoliberal Times" Fuyuki Kurasawa( Bologna on North American Way: Thinking Beside Reading of Text "The State of Intelectuall Play: A Generational Manifesto for Neoliberal Times" by Fuyuki Kurasawa )
Političko obrazovanje, Vol. 3, br. 3-4, str. 117-127 - 2007.

13. Hromadžić, Hajrudin
Žena na hot-lineu( Phone-Sex Hotline Woman )
- 2005.

14. Hromadžić, Hajrudin
Da li je hipertekstualni koautor dihotoman?( Is the Hypertextual Coauthor Dichotomous? )
Monitor ISH, Revija za humanistične in družbene vede (1580-688X) VI (2004), 2; 7-43

15. Hromadžić, Hajrudin
Misliti pluralno, misliti mnoštvo. Kratki prilog tezi o važnosti obrane tradicije prosvjetiteljstva( Thinking plural, thinking multitude. A short contribution to the thesis about the importance of defense of Enlightenment tradition )
Holon. Postdisciplinaran znanstveno-stručni časopis (1848-3518) 2 (2012), 3; 5-17

16. Hromadžić, Hajrudin
On– line forumi: dekonstrukcija elektronskega demokratičnega utopizma, primer Mladina( On-Line Forums: the Deconstruction of Electronic Democratic Utopianism - the Case of Mladina )
Poročilo skupine za spremljanje nestrpnosti. Intolerance Monitor Report (1580-7371) III (2004), 3; 99-111

17. Hromadžić, Hajrudin
Internet, hiperfikcija i postmodernistička književnost( Internet, Hyperfiction, and Postmodern Literature )
Monitor ISH, Revija za humanistične in družbene vede (1580-688X) VI (2004), 2; 69-93

18. Hromadžić, Hajrudin
Delavske migracije iz Cazinske krajine( Migration of Workers From Cazinska krajina )
Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo (0351-4258) XXXVII (2009), 238; 96-100

19. Hromadžić, Hajrudin
Politika, društvo spektakla i medijska konstrukcija realnosti( Politics, spectacle society, and media construction of reality )
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 50 (2013), 2; 60-74

20. Hromadžić, Hajrudin
Koncepti autora/autorstva/čitatelja i praksa hiperteksta( Concepts of Author/Autorship/Reader and Praxis of Hypertext )
Književna Smotra, časopis za svjetsku književnost (0455-0463) XXXVIII (2006), 140 (2); 103-108

21. Hromadžić, Hajrudin
Bolonjski proces, društvene znanosti i socijalna pozicija univerziteta u času neoliberalnog kapitalizma: skica za kritičku refleksiju( Bologna Process, Social Sciences and Social Position of University at the Age of Neoliberal Capitalism: an Outline for Critical Reflection )
Odjek, Revija za umjetnost nauku i društvena pitanja (0029-8387) LVIII (2005), 3-4; 116-122

22. Hromadžić, Hajrudin
Fantazma subjektiviteta u interakcijskom ključu. Primjer kompjutorskog ekrana( Phantasm of Subjectivity in the Key of Interactivity )
Filozofska istraživanja (0351-4706) 27/1 (2007), 105; 127-142

23. Hromadžić, Hajrudin
Konzumeristički kapitalizam. Epoha produkcije imaginarija potrošačke želje( Consumer Capitalism. Era of the Manufacturing of Consumer Desire )
Sociologija i Prostor (1846-5226) 50 (2012) (2012), 192 (1); 45-60

24. Hromadžić, Hajrudin
Kooptacija kao intrinzični fenomen kapitalističkog sustava: primjer alternativno-supkulturnih praksi( Co-optation as an intrinsic phenomenon of capitalistic system: an example of alternative subcultural practices )
Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja (1330-0113) Vol. 20 (2011), No. 2; 207-221

25. Hromadžić, Hajrudin
Fiktivno-irealni karakter televizijske soap opere i socijalna realnost( The Fictional and Unreal Character of the TV Soap Opera Genre and Social Reality )
Monitor ISH, Revija za humanistične in družbene vede (1580-688X) IX (2007), 2; 131-148

26. Hromadžić, Hajrudin
Konzumerizam kao oblik postsocijalističkog tranzicijskog imaginarija( Consumerism as Kind of Postsocialist Transitional Imagination )
Zeničke sveske, časopis za društvenu fenomenologiju i kulturnu dijalogiku (1840-0868) III (2007), 5; 178-189

27. Hromadžić, Hajrudin
Od Malevičevega kvadrata do računalniškega zaslona( From Malevich's Square to Computer Screen )
Apokalipsa, Revija za preboj v živo kulturo (1318-3680) X (2003), 63/64/65; 215-228

28. Hromadžić, Hajrudin
Problem hipertekstualne nelinearnosti i specifika hipertekstualnog diskursa( The Problem of Hypertextual Nonlinearity and Specific of Hypertextual Discourse )
Tema, časopis za knjigu (1334-6466) I (2004), 8/9; 34-41

29. Hromadžić, Hajrudin
Subjekt, multiplativnost njegova karaktera i virtualno u odrazu Foucaultove teorije diskursa( The Subject, Multiplicity of its Character and the Virtual in a Reflection of Foucault's Discourse Theory )
Filozofska istraživanja (0351-4706) 22 (2002), 2-3; 357-372

30. Hromadžić, Hajrudin
Paradigma znanja u vrlom novom svijetu ‘ društva znanja’( Paradigm of Knowledge in Brave New World of 'Knowledge Society' )
Tema, časopis za knjigu (1334-6466) V (2008), 9-10; 45-49

31. Hromadžić, Hajrudin
Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«.( Media and Spectacularization of Social World. Mass Media Production of “Celebrity Culture”. )
Filolozofska istraživanja (0351-4706) 30 (2010), 4; 617-627

32. Hromadžić, Hajrudin
Hipertekstualne književne forme: nova kultura čitanja i pisanja?( Hypertextual literature forms: a new culture of reading and writing? )
Knjiga i književnost na novim medijima : zbornik radova / Pecotić, Elli ; Buczkowska, Snježana ; Krolo Žužul, Katarina (ur.). - Split : Gradska knjižnica Marka Marulića , 2013. 8-20 (ISBN: 978-953-7753-21-4).

33. Hromadžić, Hajrudin; Popović, Helena
Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija( Active media audiences: development of the concept and contemporary trends of its manifestations )
Medijska istraživanja. Znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije (1330-6928) 16 (2010), 1; 97-111

34. Hromadžić, Hajrudin
Hipertekst, koncept nelinearnosti i hipertekstualna konceptualna terminologija( The Hypertext, the Concept of Nonlinearity and Hypertextual Conceptual Terminology )
Monitor ISH, Revija za humanistične in družbene vede (1580-688X) VI (2004), 2; 45-67

35. Hromadžić, Hajrudin
Podoba ženske v reklamnem oglaševanju hot-line( The Image of Women in Hot-Line Advertising Campaigns )
Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo (0351-4285) XXXI (2003), 221; 139-151

36. Hromadžić, Hajrudin
Politics and Media Spectacle
Context. Review for Comparative Literature and Cultural Research (1857-7377) 9 (2011); 233-243

Znanstvene knjige

1. Autor knjige
Hajrudin Hromadžić
Medijska konstrukcija društvene zbilje. Socijalno-ideološke implikacije produkcije medijskog spektakla
AGM Zagreb - 2014.
2. Autor knjige
Hajrudin Hromadžić
Konzumerizam. Potreba, životni stil, ideologija
Jesenski i Turk Zagreb - 2008.

Pozvana predavanja

1. Hromadžić, Hajrudin
Sodobna ideologija potrošništva: ekonomski, politični in kulturni aspekti( Contemporary Ideology of Consumerism: Economic, Political and Cultural Aspects )
2. Hromadžić, Hajrudin
Društvo znanja i kognitivni kapitalizam( Knowledge Society and Cognitive Capitalism )
3. Hromadžić, Hajrudin
Media, Spectacle Society, and Celebrity Culture
4. Hromadžić, Hajrudin
Knjiga u društvu znanja( A Book in Knowledge Society )
5. Hromadžić, Hajrudin
Dogodek v potrošniški družbi( Event in Consumer Society )
6. Hromadžić, Hajrudin
WikiLeaks role and “Arab Spring” protests: an outbreak of new revolutionary episode?
7. Hromadžić, Hajrudin
Graphic Novel: Safe Area Goražde. Experiences by Translator
8. Hromadžić, Hajrudin
Medijska spektakularizacija i studentski pokreti( Media Spectacle and Student Movements )
9. Hromadžić, Hajrudin
Što je "nezavisno" i "neprofitno" u primjeru tzv. nezavisnih, neprofitnih medija?( What is "Independent" and "Non-profit" in the Case of so-called Independent, Non-profit Media? )
10. Hromadžić, Hajrudin
Recepcija masovnih medija i njihovih utjecaja u kontekstu Frankfurtske škole kritičke teorije društva( Reception of Mass Media and their Influences within Frankfurt School of Critical Theory )

Kongresna priopćenja

1.
Hromadžić, Hajrudin
Delavska migracija zahodne Bosne( Workers' Migration of West Bosnia ) - 1.1.2007.
2.
Hromadžić, Hajrudin
Filozofija pluralizma u svjetlu Badiouovog koncepta generičkog mnoštva( Philosophy of Pluralism in the Context of Badiou's Concept of Generic Multitude ) - 1.1.2005.
3.
Hromadžić, Hajrudin
Educational Perspectives of Neoliberal Market Transition: A Critic of Bologna Process
4.
Hromadžić, Hajrudin
Filozofija pluralizma u svjetlu Badiouovog koncepta generičkog mnoštva( Philosophy of Pluralism in the Context of Badiou's Concept of Generic Multitude )
5.
Hromadžić, Hajrudin
Media Coverage of Higher Education Reform in Croatia: The Case Study of Morning Paper (Jutarnji list)
6.
Hromadžić, Hajrudin
Šoping centar – ultimativni potrošački teritorij( Shoping Mall - an Ultimate Consumers Teritory )
7.
Hromadžić, Hajrudin
New Media Perspectives: A Critical Overview of Development Tendencies within Digital-Electronic Media Systems
8.
Hromadžić, Hajrudin
Ciljevi obrazovanja i tržište( The Aims of Education and Market )
9.
Hromadžić, Hajrudin
Izgledi demokracije u sferi medijskih publika( Perspectives of Democracy within Aspect of Media Audiences )
10.
Hromadžić, Hajrudin
Nasljeđe kulturalnih studija i njegova društvena aktualnost( Heritage of Cultural Studies and its Social Actuality )
11.
Hromadžić, Hajrudin
Modno-odjevni trendovi u politici: mediji, političari i kultura spektakla( Fashion-clothing trends in politics: media, politicians and the culture of spectacle )
12.
Hromadžić, Hajrudin
Teorijsko-epistemološke postavke problema medijske konstrukcije društvene realnosti( The theoretical and epistemological problems of the media construction of social reality )
13.
Hromadžić, Hajrudin
Hipertekstualne književne forme: nova kultura čitanja i pisanja?( Hypertext literacy forms: A new culture of reading and writing? )
14.
Hromadžić, Hajrudin
Uloga medija u konstrukciji (nacionalnog) identiteta( The Role of the Media in Construction of (National) Identity )
15.
Hromadžić, Hajrudin
Two Discourses on Solidarity
16.
Hromadžić, Hajrudin
Aktualnost, značaj i uloga suvremene humanistike( Actuality, Importance and Role of Contemporary Humanities )
17.
Hromadžić, Hajrudin; Kralj, Gašper
Places in Transition: From Alternative Culture to Neoliberal Cultural Production
18.
Hromadžić, Hajrudin
Mediji, kapitalizam i javni društveni interes u razdoblju tzv. tranzicije: analiza slučaja Jutarnjeg lista( Media, Capitalism, and Public Social Interest at the Time of so-called Transition: The Case Study of Morning Paper )
19.
Hromadžić, Hajrudin
Društvo znanja u zajednici prekarnih: maska znanstvenika na licu nadničara( Knowledge society in the community of precarious: Mask of scientists on the face of wage earners )
20.
Hromadžić, Hajrudin
Potrošački kapitalizam, ideologija konzumerizma i identitet suvremenog potrošača( Consumer capitalism, ideology of consumerism and identity of contemporary consumer )
21.
Hromadžić, Hajrudin
Socijalno-povijesni konteksti i političko-ekonomski efekti novih medija( Social and historical contexts and politically-economic effects of new media )
22.
Hromadžić, Hajrudin
Medijska konstrukcija socijalne zbilje( Media construction of social reality )
23.
Hromadžić, Hajrudin
Politika u društvu spektakla( Politics in Spectacle Society )
24.
Hromadžić, Hajrudin
Uloga medija u promociji politike kao spektakla( The Role of Media in Promotion of Politics as Spectacle )
25.
Hromadžić, Hajrudin
Medijske reprezentacije fenomena političke korupcije( Media Representations of the Phenomenon of Political Corruption )
26.
Hromadžić, Hajrudin
Cooptation of Alternatives: An Omnipresent Phenomenon?
27.
Hromadžić, Hajrudin
Fenomeni kooptacije i gentrifikacije u kontekstu alternativnih kulturnih praksi( Phenomenon of Cooptation and Gentrification in the Context of Alternative Cultural Practicies )
28.
Hromadžić, Hajrudin
S onu stranu korporativizacije sveučilišta i društva( On the Other Side of corporatization of university and society )
29.
Hromadžić, Hajrudin
New Perspectives of Media Public
30.
Hromadžić, Hajrudin
Consuming Practices of Media Technologies in Contemporary Society

Znanstveni projekti

1. 1.1.2008. -
Identifikacija, prilagođavanje i interpretacija medijskog gradiva koje uključuje državljansko-odgojne teme; Suradnik na projektu; Ministarstvo znanosti R Slovenije; ;
2. 1.1.2007. - 1.1.2012.
Kulturna raznolikost, interkulturna komunikacija i digitalna kultura; Suradnik na projektu; Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta R Hrvatske; ;
3. 1.1.2007. - 1.1.2010.
Alternative Culture Beyond Borders: Past and Present of the Arts and Media in the Context of Globalization; Suradnik na projektu; Open Society Institute, Budapest, Hungary; ;
4. 1.1.2000. - 1.5.2000.
Neproračunski izvori za osiguravanje aktivnosti nevladinih i neprofitnih organizacija s područja kulture, umjetnosti, znanosti, obrazovanja, očuvanja okoliša i ljudskih prava; Suradnik asistent; Institut za civilizaciju i kulturu, Ljubljana, R Slovenija, Ministarstvo znanosti R Slovenije; ;

Uredništva časopisa

1. - Holon. Postdisciplinaran znanstveno-stručni časopis
http://www.hdi.hr/?page_id=12

Recenzije

1. Znanstveni skup "Odjeća kao simbol identiteta"( Scientific Conference "Clothes as a symbol of identity" )
2. Udžbenik o prosvjetiteljstvu( Textbook about Enlightenment )

Stručna djelatnost

Stručna aktivnost

1.
1.6.2015. - 1.1.2016.
Član Povjerenstva za neprofitne medije
Ministarstvo kulture R Hrvatske  
2.
1.9.2013. - 1.5.2016.
Vanjski suradnik (urednik i moderator) u emisiji Okrugli stol ponedjeljkom.
Treći program Hrvatskog radija  
3.
1.1.2012. -
Potpredsjednik Hrvatskog društva za integralnost i član uredničkog vijeća postdisciplinarnog znanstveno-stručnog časopisa Holon.